В категории материалов: 137 Показано материалов: 71-80 |
Страницы: « 1 2 ... 6 7 8 9 10 ... 13 14 » |
Сортировать по:
Дате ·
Названию ·
Рейтингу ·
Комментариям ·
Просмотрам
VI-XI асрларда араблар.
1. Арабалар тарихидаги уч давр. 2. Ислом дини пайдо бўлмасдан илгариги Арабистон. 3. Ислом динининг пайдо бўлиши. Мухаммад ва унинг жамоаси. 4. Дастлабки ҳалифалар замонида арабларнинг истилолари. 5. Нифоқнинг бошланиши. 6. Уммавийлар ҳалифалиги. Аббосийлар ҳалифалиги. 7. Ҳалифаликнинг иқтисодий юксалиши. 8. Араб феодализми. Халқ қўзғалонлари. 9. Ҳалифаликнинг парчаланиб кетиши. 10. Араб маданияти.
tarix |
Просмотров: 1072 |
Добавил: admin |
Дата: 28.01.2011
|
|
Илк ўрта асрларда Корея.
1. Илк Корейс давлатларининг вужудга келиши. 2. Корейс давлатлари ўртасидаги кураш, уларнинг Хитой ва Япония билан муносабатлари, урушлари. 3. Мамлакатнинг Сила бошчилигида бирлашгандан кейинги ижтимоий-иқтисодий тараққиёти. 4. Маданият.
Илк Корейс давлатларининг вужудга келиши. Илк ўрта асрлада Корейс давлатларининг вужудга келиши, унинг ижтимои иктисоди мохияти масаласи тарихда ханузгача бахсли. Кореяда кулдорлик даври булганми? деган саволга узил-кесил жавоб йук бази корейс тарихчилари илк феодал давлатларини кулдорлик давлатлари деб хисобланадилар.
tarix |
Просмотров: 1570 |
Добавил: admin |
Дата: 28.01.2011
|
|
Илк ўрта асрларда Япония.
1. V-VII асрларда Япония. 2. Аграр муносабатлар. 3. Ижтимоий ва давлат тузуми. 4. Регентлар ва канцлерлар бошқаруви. 5. Маданият. V-VII асрларда Япония. Япониянинг энг қадимий ахолиси хозирги айнларнинг аждоди Эбису хисобланади. Эра бошларида улар Хонсю оролининг шимоли шарқида яшаганлар. Уларнинг этник келиб чиқиши узил-кесил аниқланмаган баъзи тадқиқотчилар фикрига кўра улар Малайя, Хиндихитой ва Индонезия билан боғлиқ.
tarix |
Просмотров: 1256 |
Добавил: admin |
Дата: 28.01.2011
|
|
Илк ўрта асрларда Хиндистон.
1. Гупта давлати. 2. Гупта даврида Ҳиндистоннинг ижтимоий тузуми. 3. Маданиятнинг равнақ топиши. 4. Ҳинд динининг эволюцияси. 5. Гупта давлатининг тугаши. Харши давлати. 6. Феодал муносабатларнинг янада ривожланиши. 7. Ҳиндистонга араб ва туркларнинг кириб келиши. Дехли султонлигининг тузилиши. IV асрнинг бошларида Ҳиндистон бир неча ўнлаб майда ва йирикроқ давлатлардан иборат бўлиб, бу давлатлар тепасида кичик-кичик подшолар-рожалар турар эди, улар ҳукмрон табақаларга-брахманлар табақасига (кохинларга) ва кшатрийлар табақасига (ҳарбий зодагонларга) суянар эдилар. 320 йилда шимолий Ҳиндистоннинг шундай рожаларидан бири Чандрагупта I (320-340) теварак-атрофидаги подшоларни ўзига бўйсундириб, Ганг дарёси хавзасида ҳийла катта бир давлат тузди, бу далат Гупта давлати деб аталиб, VI асрнинг бошларида яшади. Чандрагупта I нинг ворислари замонида,-улардан айниқса Самудрагупта (340-380) ва Чандрагупта II (380-414) ўзларининг истилолари билан махҳур эдилар,- Гупта давлати Ганг дарёсининг қуйи оқимини ҳам, то унинг денгизига қуйиладиган жойигача, шунингдек, Декан ясси тоғларининг бир қисмида то Нарбат дарёсигача бўлган ерларни ўз ичига олар эди. Гупта давлатининг пойтахти Паталипутра шаҳри эди.
tarix |
Просмотров: 987 |
Добавил: admin |
Дата: 28.01.2011
|
|
Илк урта асрларда Хитой
1. III асрда Хитой жамияти. Кўчманчилар хужуми. 2. Жанубий ва Шимолий давлатлар. 3. Суй ва Тан илк феодал империяларининг ташкил топиши. 4. VI-VII асрларда аграр муносабатлар. 5. Шаҳарлар, хунармандчилик савдо. 6. Ижтимоий ва давлат тузуми. 7. Ташқи сиёсат ва муносабатлар. 8. Дин ва мафкура. Маданият. III асрда Хитой жамияти. Хитойда феодал муносабатлар Хан қулдорлик империяси ва шимолдаги қабилалар ибтидоий жамоа тузуми заифлашуви асосида таркиб топа бошлади. (Хитой тарихчилари - Эрамиздан аввал XI асргача даврдан).
tarix |
Просмотров: 1749 |
Добавил: admin |
Дата: 28.01.2011
|
|
АЛИШЕР НАВОИЙ, Навоий (тахаллуслари; асл исми Низомиддин Мир Алишер) (1441.9.2. — Ҳирот — 1501.3.1) — буюк ўзбек шоири, мутафаккир, давлат арбоби. А.Н.нинг ота томондан бобося Амир Темурнинг Умар Шайх исмли ўғли б-н кўкалдош (эмикдош) бўлиб, кейинчалик Умар Шайх ва Шоҳрухнинг хизматида бўлган. Отаси Ғиёсиддин Баҳодир эса Абулқосим Бобурнинг яқинларидан; мамлакатни идора этишда иштирок этган. Онаси (исми номаълум) Кобул амирзодаларидан Шайх Абусаид Чангнинг қизи. А.Н.нинг болалиги Шоҳрух ҳукмронлигининг сўнгги йилларига тўғри келган. У темурийзодалар, хусусан бўлажак подшоҳ Ҳусайн Бойқаро б-н бирга тарбияланган. 4 ёшида мактабга бориб, тез савод чиқариб, туркий ва форсий тилдаги шеърларни ўқиб
tarix |
Просмотров: 1916 |
Добавил: admin |
Дата: 28.01.2011
|
|
Исломда ноанъанавий оқимлар ва диний экстремизм. 1. Исломда пайдо бўлган ноанъанавий оқимлар ҳақида умумий маълумот. 2. Ваҳобийлик ва унинг мафкуравий асослари. 3. Хизб-ут-тахрир экстремик партиясининг фаолияти 4. Акромийлар. Узбекистон Республикасининг «Виждон эркинлиги ва диний ташкилотлар тугрисида»ги Конуни вамЖиноят кодексида «экстремизм», «сепаратизм», «фундаментализм» каби атамалар куп учрайди. «Экстремизм» лотин тилидан олинган суз булиб, «кескин фикр ва чораларни ёклаш, кескин чораларга тарафдорлик» маъносини англатади. Олимлар «экстремизм» иборасини сиёсий атама деб карайдилар. Бу атаманинг сиёсат билан боглик жихатлари шундаки, норасмий экстремистик ташкилотлар рахбарлари сиёсий масалалар юзасидан «кескин, катъий чоралар куриш йули билан», яъни куч ишлатиш, зурлик билан давлатлардаги расмий хокмиятни узгартиришни уз одига максад килиб куйганлиги терговда олинган турли манбалардан маълум. Диний экстремизм – бу кенг маънони англатади. Экстремистлар барча динларда, масалан буддизм, христианлик, исломдаги турли окимларда учраб туради. Аммо, хозирда ислом дини никоби остидаги диний-сиёсий норасмий партия, харакатлар аъзолари томонидан Узбекистон Республикасида турли жиноятлар содир этилаётган миллий хавфсизликка тахдид солмокда.
tarix |
Просмотров: 5300 |
Добавил: admin |
Дата: 28.01.2011
|
|
O'ZBEKISTONNING ME'MORIY YODGORLIKLARI Me'morlik — insonning har kungi hayotidan ajralmas san'atdir. Me'morlik ham san'atning boshqa turlari singari davlat tarixi, madaniy-ma'naviy ettiradi, xalqning turmush tarzi, esteti li shakllarda namoyon etadi. Shuning uchun bu san'at tarixiy voqealarning solnomasi, davr oynasi sifatida e'tirof etiladi. O'zbekiston zamini me'moriy obidalarga boy o'lka. Bu zamonlardan boshlab me'morlik san'ati rivojlanib kelgan. Dastlab odamlar g'orlarda yashash bilan birga yer ustiga ham turarjoylar qura boshlaganlar. Loy va turli shakldagi xom g'ishtdan foydalanib uylar qurishgan, bino devorlari, pollarni suvashgan va rang berib xonalarni bezashgan. Neolit (mil. aw. 6—4 minginchi yillar) davri so'ngiga kelib O'zbekiston yerlarida qo'rg'ontepalar qurilishi zaminida shahar va shahar-davlatlari rivojlanib bordi. Shu shahar-davlatlarda me'morlik majmualari yaratildi. O'zbekiston me'morligining antik va ilk feodalizm davrlari ham me'moriy boy bo'lgan. Bu davrda yangi me'moriy g'oyalar paydo bo'ldi, me'morlik majmualari, mavzuli rassomlik kompozitsiyalari, mahobatli haykaltaroshlik asarlari yaratildi. Feodallarning qasr-qo'rg'onlari, boy va
tarix |
Просмотров: 4954 |
Добавил: admin |
Дата: 28.01.2011
|
|
ИСЛОМ ДИНИ
Ислом динининг пайдо б¤лиши ва ривожланиши. хозирги даврда бутун жахонда ислом дини хакида гоят к¤п мунозарали фикрлар баён килинмокда. Шунинг учун бу мавзу доирасида ислом дини шаклланган тарихий шарт –шароит, унинг ривожи, бунда Мухаммад ибн Абдулохнинг улкан хизматлари, унинг Марказий Осиё минтакасига таркалиши, бу ердаги цивилазация ривожига, маданиятига таъсири, унинг хозирги даврдаги мавкеи муаммоли тарзда ёритиб берилади. Ислом дини дунёда кенг таркалган монотеистик динлардан биридир. Африка китъасидаги Марокаш, Жазоир, Тунис, Ливия, Миср, Сомали мамлакатларининг халклари, хабашистон, харбий Суданда яшовчиларнинг бир кисми, Осиё китъасидаги Арабистон ярим ороли, Иордания, Сурия, Ирок, Эрон, Туркия, Афгонистон, Покистон, Малайзия, Индонезия халклари, Ливан, хиндистон, хитой, хамда филлипин ахолисининг бир кисми, Европа кисмида эса Болкон ярим оролида яшайдиган халкларнинг бир кисми ислом динига эътикод килади. Ахолисининг к¤пчилиги мутлок мусулмонлардан иборат б¤лган 39 мамлакат, хатто ахолисининг ярмини мусулмонлар ташкил этадиган баъзилари хам (Миср, Малайзия 49) ¤зларини мусулмон мамлакатлари деб атайдилар. Уларнинг баъзиларида (Мавритания Эрон, Покистон, Камар ороллари) мамлакатларининг номига ислом с¤зи к¤шиб айтилади. Расмий статистика буйича, бир неча мамлакатларда ахолининг деярли барчаси мусулмонлардан иборат. 28 мамлакатда ислом расман давлат дини сифатида тан олинган.
tarix |
Просмотров: 4137 |
Добавил: admin |
Дата: 28.01.2011
|
|
АРХАИК (ИБТИДОИЙ) МАДАНИЯТ 1. Архаик маданиятнинг дастлабки намуналари. 2. С´нгги полеолит даври маданияти. 3. Янги тош асри (неолит) маданияти. 4. Жез даврида янги турдаги маданиятнинг шаклланиши. Архаик ёки ибтидоий маданият- мавжуд инсоният маданиятнинг ибтидоси ва энг узо³ давом этган давридир. Бу давр инсоният тарихи умумий к´ламининг 99 фоизини ташкил ³илган µолда замонавий маданиятга бе³иёс таъсирини к´рсатиб келмо³да. ¤ша ва³тда вужудга келган архаик маданиятнинг айрим к´ринишлари б´лмиш фикрлаш тарзи, феъл-атвор µозирга ³адар й´³олган эмас. Инсоният µаётининг бошлан²ич даври кейинги барча ´згаришларга замин ту²диргани сабабли бу даврни ´рганиш инсоният эволюцияси асосларини, унинг маданияти негизини тушуниш ва шарµлашга ёрдам беради. «Мозийга ³айтиб иш к´риш хайрликдир» – деган эди А. £одирий. «Дунёда турмо³ учун, – деб ёзади М. Беµбудий, – дунёвий фан ва илм лозимдур, замона илми ва фанидан бебаµра миллат бош³аларга поймол б´лур».
tarix |
Просмотров: 2536 |
Добавил: admin |
Дата: 28.01.2011
|
|
--> |