Поиск
Форма входа
Radio Tas-iX

Для выбора радио используйте кнопки влево и вправо
Мини-чат
Статистика



Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Посетители за сегодня

[Подробная статистика]


Зарегистрированных
Всего:
2718
Новых за месяц: 0
Новых за неделю: 0
Новых вчера: 0
Новых сегодня: 0
Главная » Статьи » tarix

Фаробий асарларидаги демократик давлат ҳақидаги таълимот
Фаробий асарларидаги демократик давлат ҳақидаги таълимот.
 
1.Фаробийнинг давлат ва жамият ҳақидаги таълимоти. 
2.Фаробий давлатининг пайдо бўлиши ва унинг ижтимоий-сиёсий вазифаси ҳақида. 
3.Фаробийнинг "Фозил” шаҳар давлатлари тўғрисидаги ғоялари.
 
Фаробий сиёсий-хуқуқий таълимотида қонунчиликни такомиллаштириш концепциясини ўрганишдан аввал, Фаробийнинг жамиятнинг пайдо бўлиши, шаклланиши ва ривожланишининг сабабларини ўрганиш ахамиятлидир. Фаробийнинг фикрича, инсон ўз табиатига кўра ижтимоийдир ва фақат ўзаро боғлиқликда, жамоа бўлиб яшай олади. Чунки хар кандай инсон оддий ўзининг кундалик эхтиёжларини қондириш учун у бошқаларнинг ёрдамига зарурат сезади, бошқалар хам худди шу каби ўзаро муносабатлар ўрнатишларига тўғри келади. Шундай қилиб, хаётий эхтиёж инсонда жамоатчилик хиссини пайдо қилади ва ўзаро мулоқотни келтириб чиқаради. «Фозил одамлар шахри» номли рисоласида Фаробий шундай ёзади: «Табиатига кўра хар бир одам шундай тузилганки, ўзининг яшаши ва мукаммалликнинг энг юқори даражасига етиши учун унга жуда кўп нарсалар керак бўлади. Вахоланки, эхтиёжидаги хамма нарсалар билан у ўзини ўзи таъминлай олмайди ва бунинг учун унга одамлар жамияти керак бўлади, жамиятдаги одамларнинг хар бири унга зарур нарсаларни етказиб беради.». 
 Эътиборли томони шундаки, Фаробий фикрича, жамоа бўлиб яшаганда одам нафақат ўзининг моддий эхтиёжларини қондиради, балки «мукаммалликнинг юқори нуқтасига» етишади, яъни, бошқача қилиб айтганда, бирга яшаш, мехнат қилиш жараёнида инсон рухий қувват олади, мукаммалашади ва ўз моддий ва маънавий қадриятларини шакллантириш услубларини такомиллаштиради. «Шунинг учун хам, фақат ўзаро ёрдам бериб яшаганда инсон мукаммалликка эришади». 
Хар бир индивид алохида-алохида мехнат қилиш натижасида яшаш учун барча шарт-шароитларни ярата олмайди, шунинг учун хам одамлар биргалашиб, жамоа бўлиб яшашади.
Фаробий жамиятни тўлиқ ва тўлиқ бўлмаган шаклларга ажратади. Тўлиқ жамиятлар, ўз навбатида, 3 га, яъни катта, ўрта ва кичик жамиятларга бўлинади. 
Фаробий фикрича, катта жамият – ердаги мавжуд барча жамиятларнинг йиғиндиси. Ўрта жамият – катта жамиятнинг бир бўлаги, ернинг маълум бир қисмида яшовчи битта халқ бундай жамиятни ташкил қилади. Кичик жамият ўрта жамиятнинг бир бўлаги бўлиб, бирон бир шахар ахолисидан иборат ва маълум бир худудни эгаллайди.
Тўлиқ бўлмаган жамиятларни хам шундай кетма-кетликда қишлоқ ахолиси ва овул, посёлка, (квартал)да истиқомат қилувчиларнинг йиғиндиси ташкил этади. Тўлиқ бўлмаган жамиятлар тизимининг энг пастки қисмида Фаробий битта уйда истиқомат қилувчи одамлардан иборат жамоани кўрсатган. Бунинг устига овул( квартал) хам, қишлоқ хам шахарга қарашли, бунда қишлоқ шахар эхтиёжларини қондирувчи сифатида, квартал шахарнинг бир қисми сифатида унга тегишлидир. 
Инсон жамияти хақидаги ўз тушунча ва қарашларини жамлаб, Фаробий шундай хулосага келганки, «кўча (бунда кўча жамиятини иазарда тутади) кварталнинг бир бўлаги, уй – кўчанинг бир бўлаги, шахар – худуднинг бўлаги, халқ – ерда яшовчилар йиғиндисининг, яъни инсониятнинг бир қисмидир». Мутафаккирнинг фикрига кўра, жамиятда яшовчилар йиғиндиси турли шахарлар(ижтимоий гурухлар ва қатламлар)дан ташкил топган бўлиб, улар биргаликда ўша жамият ахолисини ташкил этишади.
Шахар бирлашмаси пайдо бўлишида Фаробий мухим ролни одамларнинг ўз хохиш ва истакларида деб билган ва давлат - тарихий ходиса деган хулосага келган. Чунки инсоннинг хохиш-иродаси дарров шаклланмаган, бу унинг ривожланиши жараёнида амалга ошган. Давлат тузилмасини яратишга қаратилган хохиш фақат маълум бир вақт ўтиши билан, инсоннинг моддий асоси яратилгандан кейингина пайдо бўлади. 
Фаробийнинг сиёсий масала бўйича қарашларини кўриб чиқиб, шундай хулосага келамизки, Фаробий қарашлари ва ундан олдинги мутафаккирлар айникса, юнон олимлари ва унинг замонадошлари қарашлари билан ўртасида ўхшашлик, хамда фарклар борки, бу қарашлар ундан кейинги бир қатор мутафаккирларга ўз таъсирини ўтказган. Жумладан, юнон мутафаккири Афлотун давлатнинг пайдо бўлишининг одамларнинг нотенглиги билан боғлаган.
Арасту давлатни одамларнинг табиатдан бирга яшашга бўлган интилишининг махсули деб хисоблаган. 
Шахар бирлашмаси пайдо бўлишининг шартлари ва сабабларига Фаробий Афлотун одамларининг табиий эхтиёжлари, Арастунинг оиладан давлатнинг ўсиб чиқиш хақидаги фикри ва «Кўп поғонали бошқарув» кабиларни киритган. Бироқ, Фаробий юқорида санаб ўтилганларни яна бир мухим қўшимча билан тўлдирганки, табиийки, унинг бу таълимоти ундан олдинги мутафаккирлар назариясидан мутлоқ фарқ қилган.
Фаробий сиёсий-хуқуқий таълимотида жамиятда қонунчиликини такомилаштириш ғоялари алохида ўрин эгаллаган. Унинг ушбу ғоялари "Талхису Навомису Афлотун”, яъни «Афлотун қонунларининг мохияти» асарида келтирилган бўлиб, унда « сохиби қонун биринчидан, қонунларни жорий кила олиши, иккинчидан, фармон беришни билиши зарур дейди Фаробий,- агар у ўзи буюрган нарсани жорий этолмаса, агар бошкалар бўйсунган нарсага амал килмаса, у холда унинг кўрсатмалари конуний кучга эга бўлмайди ва унинг сўзлари кўл остидагиларга таъсир этмайди. жамиятда саховотпешаликни ўрнатиш хақида фикр юритиш ва тадқиқот олиб бориш, шунингдек, саховотпешаликнинг мақбул ва хақиқий эканлигига ишониш учун унинг мезонларига қарама-қарши бўлган фикрларни инкор этишдан иборат бўлиши керак».
Фаробий қонунчиликни ривожлантириш тарафдори бўлиб, унинг фикрича, халқ қонун чикарувчига эришиши учун, қонуннинг қатъийлиги – олихиммат бўлиши, унинг ( қонуннинг) камчилиги енгилрок бўлиши учун , сохиби қонун бошқарув сохасида улкан ишларни амалга оширмоги керак.
Бугун кун таъбири билан айтганда, сохиби қонун жамиятни эркинлаштириши, янгилаши, шу билан бирга суд-хуқуқ сохасида ислохотлар ўтказиши лозим. 
Сохиби қонун учун энг фойдали ва тахсинга сазовор нарса, қонуннинг ихтиёрий зарурат усулида амалга оширилиши, шунингдек, хасад хизматкорлар табиатига мос бўлгани учун, хоким хасаддан холи бўлиши керак. Агар қонунлаштириш эркинлик билан ихтиёрий амалга оширилса, у холда бўйсуниш ва итоат хам фуқаро томонидан хайрихохлик ва қувонч билан қабул қилиниб, узоқ муддатга давом этади. 
Сохиби қонун инсон табиатидаги мехр-шафқатлилик ва ахлоқлилик хислатларига алохида эътибор бериши лозим, токи қонун чиқаруви қонунни қулларча итоаткорликни талаб қилиш йўли билан эмас, балки эркин равишда қабул қилдира олсин.
  Фаробий фозилликнинг хуқуқий жихатларини асослар экан, аслида оммабоп тушунтириш ишларини назарда тутади. Йўқса, жамиятдаги муносабатларни мувофиқлаштиришга йўналтирилган қонунларда саховатпешаликнинг тўғрилиги ва хақиқатлигини жамият аъзоларига «қабул эттириш» ёки «инкор этиш» каби жихатлар нега ифода этилган? Шуниси диққатга сазоворки, Фаробий Афлотуннинг айнан «қонунларга амал қилишда тарбия ва машғулотларнинг мухим ўрин тутиши» хақидаги фикрига алохида эътибор беради.
 Тарбия ва мукаммал қонунчилик ғояси мутафаккирнинг деярли барча ижтимоий масалаларга оид асарларида ўз ифодасини топган. Фаробийнинг ижтимоий-сиёсий ғояларининг ривожига қўшган хиссаси тўғрисида М. М. Хайруллаев шундай ёзади: «Фаробий биринчилардан бўлиб ижтимоий хаётнинг хусусиятлари ва таркибий тузилишини ўрганиш муаммосини ишлаб чиқди ва бу тўғрида қатор асарлар яратди. Улар орасида жамиятда инсоннинг ўрни ва вазифалари, ақлий ва ахлоқий тарбия масалаларига оид махсус йўналиш ажралиб туради». 
Афлотуннинг «қонунлар»ини тахлил қилар экан, Фаробий қонун ўрнатиш тизимини ривожлантириш ва қонунларнинг ижро этилишида хар сафар тарбия ва (гарчи шундай атама билан белгиламаган бўлсада) хуқуқий маданиятнинг ўрнига алохида эътибор беради. «қонунга бўйсунмаган ва ўз қўл остидагиларни хам шунга чорлаган» одамлар бу маънода энг зарарли кишилардир, дейди Фаробий. Кўп нарса тарбияга боғлиқ. У турли кўринишлар ва усулларда мавжуд бўлади. Унинг мақсади «адашган», «ахлоқсиз», «маърифатсиз» ва балоғатга етмаган кишиларни тўғри йўлга солишдан иборатдир. Бу ўзига хос тарбиявий, мажбурий таъсир кўрсатиш предмети категорияларидир. хар қандай қонун ўрнатиш онгли равишда ихтиёрий бўйсуниш шароитидагина мухим кучга эга. қонун ўрнатишда мажбурлаш, хокимият кучини қўллаш ёки бу борада қарорлар қабул қилиш эмас, балки таълим-тарбия орқали хуқуқий маданиятни ошириш мухим омил хисобланади. 
Тарбиянинг шакл ва усуллари орасида Фаробий ташвиқот маърузалари ва сўз санъати воситасида таълим беришни эслатиб ўтади. Сўз, агар ўз таркибида билим ва саховатни мужассам этган бўлса, азалдан таълим ва тарбиянинг энг асосий методларидан бири бўлиб келган. Мутафаккир яшаган даврида оммавий ахборот воситаларининг бўлмаганлиги, китобларнинг эса, фақат айрим кишилардагина мавжудлиги, маърузачининг таълим ва тарбияда энг мухим омил эканлигини таъкидлаб ўтиш лозим. Агар тингловчилар маърузаларни тинглашда ўтилаётган қоидаларни соғлом ақл билан фикрлай олмасалар, «маърузачи ўзининг санъати билан ифодалаб берган хусусиятларнинг инсонда мавжуд эканлигини чуқур ўрганмасалар ёки маърузачининг санъати туфайли барча нарсалар хақида яхши фикр шакллантира олмасалар, таълимотлар ва ахлоқий билимларнинг ахамияти бўлмайди». Шундай қилиб, тингловчилар маърузачини фақат пассив равишда тингламай, унинг фикрлари тўғри ёки нотўғрилигини мулохаза қилиши лозим. Ана шу хусусият борлиққа нисбатан синчков ва танқидий муносабатда бўлишини шакллантиради. 
Фаробий тарбия жараёнида кўр-кўрона ёдлашга қарши туради. «қонунларнинг мохияти ва фазилати мантиқий ўрганиш ва таълим орқали амалга оширилади. Халқнинг ушбу қонунларга эхтиёжи бўлиши ва уларни чуқур ўрганиши керак. Халқ биринчи навбатда қонунларнинг мохиятини билиши керакки, охир оқибатда ана шу қонунлар уларнинг ўзларига фойда келтиради». Шу ерда Фаробий болалар ўйинлари хақида тўхталиб, бу жараёнда уларнинг тажрибалари ошишини таъкидлайди. Сиёсий ва хуқуқий тарбия жараёнида «давлат ишлари, уларнинг тўғри ёки нотўғрилигини бахолашни ўз ичига оладиган» машғулотлар бўлиши керак. Тарбияланувчи сабр-қаноатли ва тиришқоқ бўлиши, ўз устида мунтазам ишлаши, ўзини назорат қилиши, таълимни тўхтатмаслиги, ўз билими ва махоратини узлуксиз ошириб бориши керак бўлади. Фаробийга кўра, инсонда хам ақлий, хам (ноақлий) хайвоний ибтидолар мужассам. Фаробий инсонлик мохияти лаззатланиш ва севинч хисларини ўз ичига олган устувор куч деб атайди. 
 Фуқаролар адолат хақида гапирадиган қонуншуносларнинг адолатлилигига ишониши ва бўйсунушлари лозим. Таълим ва тарбия жараёнида маълум қийинчиликлар ташкил этилиши керакки, машаққатли мехнат давомида тарбияланувчининг иродаси чиниқиб борсин. Бу пайтда устозлар ўзлари тарбиялаётган ва таълим бераётган шогирдларининг шахсиятини хам ўрганиб борар экан, шу жумладан қонунларнинг уларга таъсирини хам кузатиб боради. Шогирдларнинг феъл-атворини аниқлашда устозлар улардаги ижобий фазилатларнинг етарли эмаслигидан келиб чиқишлари лозим. Масалан, камтарлик ўз кучига ишонмаслик сифатида, бошқалар тўғрисида яхши фикрда бўлиш лаганбардорлик, зийраклик, шубхалилик ва қўрқоқлик, тиришқоқлик мулохазасизлик сифатида қаралиши лозим. Инсон, Фаробий фикрича, ўз олдига қўйган мақсадларига муносиб ва улуғвор воситалар ёрдамида эришмоғи лозим. хар қандай йўл билан мақсадга эришишга йўл қўйиб бўлмайди. Инсон эзгулик ва ёвузликни ажратиши учун ёвузликни билиши, уни яқиндан кўриши ва у билан хеч қандай муроса қилмаслиги керак. 
Фаробий фикрича, қонунчиликнинг педагогик мохияти шундан иборатки, у инсоннинг табиий хусусиятларини хисобга олади ва улар орқали ушбу хусусиятларни тузатишга харакат қилади, «чунки, уларни тузата туриб, унинг (инсоннинг) феъл-атвори ва хулқини тузатади». Асосий табиий хусусиятларни Фаробий лаззатланиш ва қайғу, балоғат ва билим деб атайди. Кейинги икки хусусиятга тарбия ва машғулотлар ёрдамида эришилади. Лаззатланишга нисбатан мойиллик хақида гапирар экан, Фаробий қонунлар орқали бошқариш мумкин бўлган ижтимоий-маданий, маънавий эхтиёжларни назарда тутади.
 Йиллар ўтиши давомида инсонда хаётий тажриба тўплана боради ва шунинг учун қонунларни ўрнатишнинг асосий объекти ёшлар бўлмоғи лозим. Фаробий фикрича, эхтиёжлар ўз вақтида англаб етилиши керак ва уларга «совуқ мулохаза» билан ёндашмоқ лозим. Педагогик таълимот ва таълим тизимининг ривожланиши ана шу масалалардан келиб чиқади. хам қонуншунослар, хам тарбияланувчилар бир-бирлари билан чамбарчас холатда харакат қилишлари керак. қонуншунос хамиша танқидни очиқ ва муносиб тарзда қабул қилишга тайёр бўлиши керак. Тарбия жараёнида узилишлар, танаффуслар бўлмаслиги лозим, акс холда ёшлик пайтда таълим-тарбия кўрмаган кишини кейинчалик қонун билан тарбиялаш ўта мушкул. қонунларнинг бажарилишини мунтазам назорат қилиб турмоқ лозим.
 Фаробий қонуншунослар (устозлар, ўқитувчилар, тарбиячилар, сиёсий етакчилар, рахбарлар ва бошқалар)га нисбатан қаттиқ талаблар қўяди. У педагогиканинг барча олий қоидаларини эгаллаган, сўз санъатини пухта билган бўлиши, аудиториянинг салохиятини чамалай оладиган ва шунга кўра маъруза қиладиган синчков мураббий бўлмоғи лозим. Агар кишилар қонунларнинг мохиятини тугал англай олмасалар, улардан воз кечиш хавфи туғулади. 
Қонуншунос хар қадамда хаётдан сабоқ олмоғи, хар томонлама мустақил фикр юритиш қобилиятига эга бўлмоғи
 Бу эса, ўз навбатида мукаммал, юксак маънавий талабларга жавоб берадиган, ижтимоий муносабатларнинг турли сохаларини хуқуқий жихатдан бошқарадиган механизм сифатида юзага чиқиши лозим. қонун орқали бошқарув, бошқариш объектига одатда салбий таъсир ўтказувчи субъектив омилнинг таъсир даражасини пасайтиради. қонунга қатъий риоя қилиш хам хукмдорларнинг, хам халқнинг «ахмоқона қилмишлари»нинг олдини олади ва фозилликка етаклайди. қонунларнинг самарали бўлиши учун зарур билимлар, белгиланган қонун-қоидаларни ишга тушурувчи механизмлар, таълим-тарбия тизими ва мувофиқ методология бўлмоғи лозим. 
Фаробий учун шахар (давлат) - бу бир бутун тизим бўлиб, унинг фаолияти қонун-қоидаларнинг белгиланиши, халқ ва хукмдорлар сиёсий-хуқуқий маданиятининг ривожлантириш усули билан амалга оширилади. 

Категория: tarix | Добавил: admin (28.01.2011)
Просмотров: 2400 | Рейтинг: 3.0/1
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
-->
Новости сайта
[25.04.2015][Драма]
Игра престолов / Game of Thrones ( 5 сезон ) ( 1 - 4 из 10 Серии ) (2015) TAS-IX (0)
[16.04.2015][Фантастика]
СТОЛ ЗАКАЗОВ. Фильмы по Вашему Заказу. (9)
[22.06.2014][Драма]
Игра престолов / Game of Thrones ( 4 сезон ) ( 1 - 10 из 10 Серии ) (2014) TAS-IX (2)
[18.06.2014][Комедия]
Салом Наташа / Salom Natasha (O'zbek Kino 2014) TAS-IX (0)
[18.06.2014][Комедия]
Ажаб булибди / Ajab Bo'libdi (O'zbek Kino 2014) TAS-IX (0)
[18.06.2014][Боевик]
Годзилла / Godzilla (CAMRIP - 2014) TAS-IX (0)
[18.06.2014][Драма]
Дом Хемингуэй / Dom Hemingway (2013) TAS-IX (0)
[18.06.2014][Боевик]
Боевые псы / Battledogs (2013) TAS-IX (1)
[18.06.2014][Драма]
Девочка на велосипеде / Girl on a bicycle (2013) TAS-IX (3)
[18.06.2014][Драма]
Джо / Joe (2013) TAS-IX (0)
[18.06.2014][Драма]
Хоум Ран / Home Run (2013) TAS-IX (0)
[18.06.2014][Боевик]
Боец / A Fighting Man (2014) TAS-IX (0)
[18.06.2014][Детектив]
Отель «Гранд Будапешт» / The Grand Budapest Hotel (2014) TAS-IX (0)
[18.06.2014][Боевик]
Грань будущего. / Edge of Tomorrow. (CAMRIP - 2014) TAS-IX (0)
[18.06.2014][Драма]
Полный хаос / Total Siyapaa (2014) TAS-IX (0)
[18.06.2014][Боевик]
13-й район: Кирпичные особняки / Brick Mansions (CAMRIP - 2014) TAS-IX (0)
[18.06.2014][Драма]
Хорошенькая / The Pretty One (2013) TAS-IX (0)
[18.06.2014][Детектив]
Замкнутая цепь / Closed Circuit (2013) TAS-IX (0)
[18.06.2014][Боевик]
Малефисента / Maleficent (CAMRIP - 2014) TAS-IX (0)
[18.06.2014][Драма]
С двумя девушками / Iddarammayilatho (2013) TAS-IX (0)
облака тегов
Ирино Мию Коба Хаяси Ё Ойзуми Рюноскэ Камики Тацуя Гасюин Акио Ютсука Акихиро Мива Дайдзиро Харада Александр Груздев Даниил Эльдаров Елена Чебатуркина Ирина Савина Эль Фаннинг Дакота Фаннинг Жан Дюжарден Кристин Милиоти Гарри Дж. Ленникс Джейми Фокс Реджина Кинг Букем Вудбайн Керри Вашингтон Кертис Армст Клифтон Пауэлл Анна Ардова Сергей Безруков Андрей Панин Владимир Ильин Дмитрий Астрахан Иван Ургант Уилл Смит Брайан Хау Джейден Смит Джеймс Карен Джордж Чунг Дэн Кастелланета Кевин Уэст Курт Фуллер Светлана Иванова Александр Лобанов Алехандра Г Владимир Меньшов Пит Постлетуэйт Эмма Томпсон Бети Эдни Бритта Смит Джерард МакСорли Джон Линч Дэниэл Дэй-Льюис Корин Редгрейв Лиам Нисон Рэйф Файнс Беатриче Макола Джонатан Сагалл Кэролайн Гудолл Эдриан Броуди Ваня Муес Даниэль Кальтаджироне Джессика Кейт Мейер Джулия Рейнер Джон Гилгуд Джон Стэндинг Джон Хёрт Шэрон Стоун Алан Кинг Винни Велла Джо Пеши Дон Риклз Кевин Поллак Джейсон Грей-Стенфорд Дженнифер Коннелли Адам Голдберг Джадд Хёрш Джош Лукас Ариель Домбаль Джулиан Гловер Джулиан Сэндс Боло Йенг Дональд Гибб Жан-Клод Ван Дамм Кен Сиу Сонни Чиба Дзиро Чиба Кэндзи Имаи Джин Симмонс Джон Айрленд Джон Гэвин Джон Долл Кирк Дуглас Джей Хед Адриан Ленокс Катрин Дайер Ким Диккенс Куинтон Аарон Кэти Бейтс Желько Иванек Брайан Тарантина Бруно Кёрби Джеймс Руссо Джерри Бекер Билл Мюррей Г.Д. Спрэдлин Патриция Аркетт Джеффри Джонс Джордж «Энимал» Стил Диего Луна Андреа Ди Стефано Джованни Флорид Франка Потенте Итан Сапли Клифф Кёртис Мигель Сандовал Рэй Лиотта Келли Райлли Джек Девенпорт Клэр Хиггинс Жан Рено Софи Оконедо Тони Кгороге Десмонд Дюбэ Колани Мали Кэра Сеймур Джонни Депп Джон Ортиз Билли Крудап Джейсон Кларк Марион Котийяр Стивен Лэнг Бранка Катич Брайс Форнье Артур Дюпон Жан д’Ормесон Жан-Марк Руло Ипполит Жирардо Катрин Фро Джон Лоуренс Кейт Бёртон Кейт Мара Клеманс Поэзи Колман Стингер Вячеслав Манучаров Данила Чванов Екатерина Федулова Иван Семенов Инга Стрелкова-Оболдина Майкл Уинкотт Тони Коллетт Энтони Хопкинс Джеймс Д’Арси Джессика Бил Дэнни Хьюстон Робин Райт Брент Дженнингс Брэд Питт Кен Медлок Кэррис Дорси Жерар Депардье Анна Михалкова Владимир Машков Данила Козловс Ирина Алферова Константин Хабенский Ксения Раппопорт Джон Гудман Адам Лубарски Бренда Ваккаро Джеймс Урбаняк Дженнифер Мадж Джереми Бобб Дирдри О’Коннелл Аллан Рич Барбара Эда-Янг Бифф МакГуайр Джек Кихоу Джон Медичи Джон Рэндольф Корнелия Шарп Аль Пачино Кристофер Пламмер Рассел Кроу Брюс МакГилл Колм Фиор Стивен Тоболовски Дайан Венора Деби Мейзар James Pudderhall Джеральдин Джеймс Дуглас Ходж Илан Гудман Кэс Анвар Аарон Крэвен Айэйн Белчер Андреа Брукс Кэйси Дюбуа Кеннет Крэнэм Скотт Эдкинс Джая Уайсс Джонатон Шек Лайам Гэрриган Джои Кинг Лили Тейлор Рон Ливингстон Вера Фармига Кайла Дивер Майкл Мэдсен Kevin DeCristofano Wendy Ov Джанин Кэйн Джонни Чикко Кристи Карлсон Романо Анна Масальская Антон Арзамасцев Валерий Девятых Иван Жидков Игорь Скрипко Ашиш Видьятхи Брахманандам Каджал Кристина Ахеева Наталья Рудова сергей Александр Булатов Александр Воробьев Глафира Тарханова Екатерина Копанова Илья Оболонков Нассер вивек оберой Владо Мажанаов Джесси Стил РИТИК Рошан Джухи Чавла Катрина Кэйф Misti Mukherjee Namit Shah Raj Premi Rajan Verma Александр Яковлев Агния Дитковските Алексей Чадов Валерий Золотухин Виктор Бычков Джейсон Флеминг Игорь Жижикин Барбара Ауэр Бен Шнетцер Джеффри Раш Карина Визе Джай Кортни Миранда Отто Аарон Экхарт Аден Янг Билл Найи Ивонн Страховски Кэйтлин Стэйси Майлз Теллер Кайл Чандлер Шейлин Вудли Ава Лондон Бри Ларсон Дайо Окенайи Дженнифер Джейсон Ли Анатолий Лобоцкий Владимир Зайцев Денис Никифоров Ксения Лаврова-Глинка Рана Юнг Бахадур Шахид Капур Закир Хуссэйн Санджай Мишра Саурабх Шукла Даршан Джаривала Илеана Алекс Арлио Дайан Чэмберс Джон Хёрд Джэйсон Симмонс Йен Зиринг Кассандра Сербе Давид Кросс Мэттью МакКонахи Филипп Юшан Крис Прэтт Джеймс Вудс Форест Уитакер Оливье Мартинес Тара Рид Кристиан Бэйл Келлан Латс Роберт Де Ниро Джон Бернтал Шон Пенн Андрей Смоляков Данила Козловский Филип Чань Джона Хилл Джеймс Франко Скарлетт Йоханссон Бен Кингсли Дон Чидл Джон Малкович
статистикастатистика